Kinofestivāls “Spektrs” piedāvā Latvijas kino skatītājiem izcilas filmas, kuras bieži vien aiziet secen kinoteātru repertuāram, kā arī piedāvā kino faniem iespēju redzēt daudzsološākās filmas ekskluzīvās pirmizrādēs.
“Prom!” (“Get Out”)
Kriss dodas iepazīties ar savas draudzenes vecākiem. Viņš ir nobažījies par to, kā meitenes vecāki uzņems viņu un, atbraucis, jūtas neērti, būdams vienīgais afroamerikānis ģimenes un atbraukušo viesu vidū. Taču viņš pat iedomāties nevar, kādi ir šīs ģimenes patiesie nolūki attiecībā uz viņu. Tās ir īstas šausmas… Kinofestivāls “Spektrs” un UzKino piedāvā ironisku, humoristisku un brīžiem arī stindzinošu stāstu par rasismu un neiecietību – notikumi, kas norisinās tālu prom Trampa Amerikā ir daudz tuvāki mums, kā varbūt to gribētos.
“Satikšanās uz piena ceļa” (“On the Milky Road”)
Episks stāsts par karu, cilvēcību un, protams, mīlestību* režisora dzimtajā Serbijā. Galvenajā sieviešu lomā – neatvairāmā Monika Belučči. Tikšķošs pulkstenis, čūskas, kuras dzer pienu un apvārdo cilvēkus, sievietes-gimnastes un sprāgstošas aitas – režisora daiļrades cienītāji te jutīsies kā mājās, bet visiem pārējiem būs brīnišķīga iespēja sev atklāt autoru, kura vārds ir Emirs Kusturica!
“Dižais skaistums” (“The Great Beauty”)
Kannu festivāla konkursa programmā rādītā filma „Dižais skaistums” atgādina Federiko Fellīni „Saldo dzīvi” (it. „La Dolce Vita), bet slavenākie pasaules kino kritiķi pat nevairās to dēvēt par atmiņā paliekošāko festivāla filmu. Reibinošajā, Mūžīgās pilsētas skaistumu slavinošajā filmā netrūkst Fellīniskās groteskas, augstāko slāņu tukšumam veltītās kritikas un gandrīz vai karikatūrai atbilstošu ballīšu kadru, kas savijas ar intelektuālām diskusijām.
“Par katru cenu” (“Hell or High Water”)
Baidoties pēc mātes nāves zaudēt ģimenes īpašumu kreditoriem, divi brāļi (Kriss Pains un Bens Fosters) ar kriminālu pagātni laupa bankas Teksasas apkaimē ar mērķi savākt nepieciešamo naudas summu kredīta atmaksai. Drīz vien brāļiem uz pēdām iziet vietējais šerifs-leģenda (Džefs Bridžess), kuram šis būtu pēdējais jau tā godalgām bagātās karjeras triumfs pirms pensijas. Katram no stāsta dalībniekiem ir sava taisnība, bet kopā tām sadzīvot nav lemts…
“Atnācēji” (“Arrival”)
Kanādas režisoru Denī Vilnēvu jūs noteikti pazīstat pēc tādām filmām, kā “Ienaidnieks”, “Gūstekņi” un “Sicario”, kurās lielbudžeta Holivudas kino estētika, budžeti un A-klases aktieri organiski mijas ar šim režisoram tik ļoti raksturīgo autorkino rokrakstu. Balstīta uz Teda Čenga stāstu “Story of Your Life”, režisora pirmais mēģinājums sci-fi žanrā ir meditatīvs ceļojums pēc atbildes uz mūžsenajiem cilvēces jautājumiem un jau tagad tiek salīdzināts gan ar Kristofera Nolana “Interstellar”, gan ar Stenlija Kubrika “Kosmosa odiseju”.
“Mančestra pie jūras” (“Manchester by the Sea”)
Pēc sava brāļa pēkšņās nāves Lī Čandlers (“Oscar” balvas nominants Keisijs Afleks) kļūst par brāļadēla aizgādni un ir spiests atgriezties dzimtajā miestā, kur viņu jau gaida bijusī sieva (Mišela Viljamsa) un tik rūpīgi slēptā un aizmirstā pagātne…
Izcilu aktieru izspēlēta un meistarīgi režisēta, vairāku autoritatīvu kino izdevumu gada topos “Mančestra pie jūras” jau tagad ir viena no favorītēm nākamā gada “Oskaros” kategorijā “Labākā filma”!
“Ķēriens” (“Snatch”)
Līdz ar notikumu pagriezieniem un pārmaiņām viss saplūst vienā un notikumu ķēdes reakcijā tiek ierauta katra un ikviena persona. Lietas kļūst no sliktām uz vēl sliktākām, jo tas viss notiek dēļ naudas, ieročiem un sasodītā suņa…
Breds Pits, Džeisons Stethems, Benisio Del Toro, Deniss Farina un citi aktieri režisora Gaja Ričija kulta filmā “Ķēriens” (“Snatch”) atgriežas uz lielā ekrāna vienā ekskluzīvā seansā kinofestivālā “Spektrs”!
“Vernera Hercoga sapņi par savienoto pasauli”
Savā jaunākajā dokfilmā leģendārais režisors Verners Hercogs pievēršas 21. gadsimta svētībai un sērgai – virtuālajai pasaulei. Ar īstenu vācu punktualitāti viņš pēta interneta vēsturi, no tā pirmsākumiem Kalifornijas universitātes laboratorijās līdz tādiem mūsdienu vizionāriem, kā Īlons Masks un citi. Hercogu interesē gan jaunākie tehniskie sasniegumi, gan arī drūmākās apokaliptiskās prognozes, taču visvairāk par visu – kā internetam izdevās tik būtiski mainīt mūsu dzīvi, un kā tam izdodas to darīt vēl šobaltdien.
“Nakts dzīvnieki” (“Nocturnal animals”)
Sjūzenai pieder mākslas galerija Losandželosā, viņas sabiedriskā dzīve ir krāšņa, taču laulība – vientulīga un nepiepildīta. Kādu dienu viņa saņem sūtījumu – tas ir romāna “Nakts dzīvnieki” manuskripts, ko sarakstījis viņas bijušais vīrs Edvards, kuru viņa nav satikusi jau gadiem ilgi. Pavadvēstulē viņš aicina izlasīt romānu un satikties, kamēr viņš ir pilsētā. Vēlu naktī viņa sāk lasīt. Romāns ir veltīts viņai… tas ir nežēlīgs un postošs. Kā viņas nodarījums Edvardam.
“Mežakuilis un ūdenskrese” (“Hunt for the Wilderpeople”)
Rikijs Beikers ir rupeklis un huligāns. Sociālie dienesti nosūta puiku dzīvot laukos pie viņa audžumātes Bellas un viņas vīra, īgnā Heka. Kad Bella negaidīti nomirst un sociālie dienesti nolemj sūtīt Rikiju uz bērnunamu, viņš aizbēg uz mežu, un Heks dodas to meklēt… “Kas notiek krēslā” veidotājs Taika Vaititi piedāvā vienu no gada sirsnīgākajām un smieklīgākajām filmām – kāda nepaklausīga puikas un viņa īgnā tēvoča piedzīvojumi Jaunzēlandes mežos!